Vzdělávání metodou montessori – ano nebo ne?

17.6.2020

Většina rodičů chce pro své děti to nejlepší. Dnešní doba klade důraz na kvalitní vzdělání, které – jak rodiče věří – přinese dětem dobrý základ do života. Po roce 1989 se kromě standardních typů mateřských a základních škol objevily také alternativní formy vzdělávání. Jednou z nich je Montessori výuka. Někteří rodiče se pro tuto formu vzdělávání svých dětí nadchli a nedají na ni dopustit, jiní ji zatracují. Je Montessori jen módní záležitostí a trendem posledních let, nebo má tento způsob výuky něco do sebe?

Vzdělávání metodou montessori – ano nebo ne?

Marie Montessori vycházela při vývoji své metody z vlastní rozsáhlé vědecké práce. Její výzkum byl zaměřen na schopnost dětí učit se a získávat poznatky zcela přirozeně a bez většího úsilí.

Montessori pedagogika je alternativní výchovně-vzdělávací program, který na počátku 20. století navrhla italská lékařka a pedagožka Marie Montessori. Jejím hlavním mottem, které se stalo také mottem Montessori pedagogiky, je „pomoz mi, abych to dokázal sám“. Marie Montessori vycházela při vývoji své metody z vlastní rozsáhlé vědecké práce. Její výzkum byl zaměřen na schopnost dětí učit se a získávat poznatky zcela přirozeně a bez většího úsilí. Zjistila, že tyto schopnosti jsou přímo závislé na prostředí, které děti obklopuje. Rozhodla se tedy toto okolí upravit tak, aby dětská mysl a dětské smysly měly co největší množství zdrojů, ze kterých mohou čerpat vědomosti a smyslové poznatky. Nešlo přitom jen o upravování a vymýšlení vhodných pomůcek, ale také o přístup rodičů a vychovatelů k dítěti. Těchto principů se Montessori pedagogika drží dosud.

ČÍST CELÝ ČLÁNEK


 

 

Podívejte se na naši novou TV reklamu

Navíc ani korunu!