Je jí teprve 18, ale má za sebou tolik úspěchů, jako málokdo z nás. Loni díky svému kuchařskému talentu vyhrála v soutěži MasterChef, vydala vlastní kuchařku s názvem #UPGRADE, dostala se do prestižního hodnocení časopisu Forbes 30 pod 30 a je úspěšnou influencerkou v oblasti vaření i módy. Kristíny Nemčkové jsme se zeptali, jak jí „šlape“ spolupráce s rodinou, co jí nikdy nesmí chybět v kuchyni a doporučila nám i bezvadné jídlo pro rodinnou večeři.
V loňském roce jste vyhrála soutěž MasterChef. Jakou největší zkušenost jste si z ní odnesla?
Soutěž MasterChef jsem měla „nakoukanou“ už od dětství. První série tehdy ještě česko-slovenského MasterChef mě nakopla a motivovala se vaření ještě více věnovat. Bylo mi asi deset, když jsem si dokonce založila facebookový profil s názvem „Jsem Masterchef“. V pubertě jsem název změnila na Made by Kristína. A tak, když mi volala moje máma do Ameriky, kde jsem byla na ročním studijním pobytu, že je otevřen casting na MasterChef Česko a chtěla mě přihlásit, měla jsem smíšené pocity. Na jednu stranu jsem se lekla, že na to v mých 17 letech ještě nemám, na druhou stranu jsem si to chtěla vyzkoušet. Casting vyšel a já nastoupila do soutěže s jediným cílem – navařit, získat hodnocení od odborníků a z toho se poučit, posunout dál. To se mi podařilo, dostala se nám opravdu intenzivní škola vaření! Jenom díky této zkušenosti jsem měla odvahu pustit se do kuchařky a založit si stránku s recepty. Získala jsem také nová přátelství a nové možnosti dostat se na pracovní stáže do prestižních restaurací.
Svou kuchařku #UPGRADE jste tvořila společně s celou rodinou. Jak vnímáte tuto spolupráci?
Vše se odehrávalo a stále odehrává u nás doma a téměř všichni jsme se na knize podíleli. Recepty pro kuchařku jsme připravily s babičkou v naší kuchyni a moje máma vše fotila a zastřešila přípravu celé knihy z redaktorské stránky. Můj táta se postaral o balení kuchařky a její distribuci, bratranec mi pomohl s webovými stránkami Madebykristina.cz a další členové nám pomáhali s péčí o moji postiženou sestru, abychom se my mohli věnovat kuchařce. Spolupráce pokračuje dál, vydáním kuchařky nic neskončilo, právě naopak. Kuchařky skladujeme doma a věnujeme se komunikaci se zákazníky na e-shopu, balíme a posíláme knihy a taky se věnujeme marketingu, který je za tím vším.
Nastaly i okamžiky, ve kterých to třeba doma nebylo úplně jednoduché?
To ano, na začátku jsem měla obavy, jak nás toto pracovní propojení v rodině semele. A nebudu lhát, byly situace, kdy jsme se i pohádali. Našli jsme ale cestu a zjistili, kdo je v čem lepší, a tak jsme si pomyslně rozdělili role a fungujeme nejen jako rodina, ale i jako zavedená firma. Všem nám stejně záleží na výsledku. Ten se odrazil jak na samotné kuchařce #UPGRADE, tak na jejích prodejích a pozitivních reakcích. Na začátku kuchařky bylo mým cílem získat z jejího prodeje finanční krytí mého studia v Londýně na gastronomické škole Le Cordon Bleu, ale taky se mi knihou podařilo splnit sen mojí babičce, která stejně jako já miluje vaření a celý život se mu věnuje.