„Já nic nepotřebuji. Všechno už doma máme. Hlavně mi nic nekupuj.“ Tak zní většina odpovědí na otázku, jaký dárek by naše milované potěšil. V době, kdy je velké množství zboží snadněji finančně i lokálně dosažitelnější, se stává hledání dokonalého dárku doslova honbou za pokladem – všichni ho chceme, ale nikdo vlastně neví, co to je. Kolik z nás se však na chvíli zastaví a opravdu popřemýšlí, na čem ve skutečnosti záleží? Zdraví, rodina, láska, příroda. Darujte letos něco opravdu hodnotného. Darujte dobrý skutek. Podporou projektů, které za to opravdu stojí, ukážete vašim blízkým, že dovedete více, než pouze nakupovat drahé boty a šperky.
Neplaťte penězi, zaplaťte dobrým skutkem. Tak zní heslo brněnského týmu Dobrokávy, který na Zelném trhu v Brně nabízí nadýchané cappuccino, horké latté a jiné dobrůtky pouze za příslib vykonání dobrého skutku. Nevíte, jaký dobrý skutek podniknout? Vylosujte si koláček štěstí, který vám papírkem uprostřed napoví, nebo se inspirujte tabulí dobrých skutků připevněnou na stánku. A pokud si opravdu nevíte rady, vezměte si ke kávě také květinu. Jejím darováním vykouzlíte třeba úsměv na tváři někomu dalšímu.
Cílem Dobrokávy je zlepšovat prostředí v Česku. A vypadá to tak, že se jim to opravdu daří. Potvrzují to množství komentářů od jejich zákazníků na sociálních sítích. „Dobrokáva vykonala dobrý skutek dvakrát v jednom šálku. Ten první byl, když jsem dostala lahodné cappuccino a květinu od milovaného. Následně usmířil tento šálek i syna s otcem. Děkuji a nemohu být více šťastná,“ píše na internetu spokojená zákaznice. Podle podobných internetových příspěvků lze tvrdit, že obyčejné preso s mlékem dokáže udělat svět o něco lepším.
Projekt hodinový vnuk se snaží rozvíjet mezigenerační vztahy v naší krajině již několik let. Na počátku stáli senioři, kteří v Moravskoslezském kraji dětem v nemocnicích četli pohádky. Letos se původní model obrátil a studenti z pražských středních škol začali dvakrát týdně navštěvovat domovy pro seniory.