Často používá doplňky stravy 13 % lidí. Zhruba 35 % respondentů používá doplňky stravy občas a 52 % je nepoužívá vůbec. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK, který na konferenci IIR Doplňky stravy představila Client Service Managerka agentury Barbora Večerková. Důvodem, proč lidé nekupují doplňky stravy je nejčastěji nízká důvěra v jejich účinky. V průzkumu uvedlo tento důvod 56 % respondentů. Vysokou cenu uvedlo jako důvod 16 % respondentů a špatnou orientaci v nabídce 15 % respondentů.
Osobně nakupuje doplňky stravy 46 % respondentů, z toho 12 % často. Zhruba 54 % respondentů pak doplňky stravy samo nenakupuje. 80 % respondentů nakupuje doplňky stravy v lékárně, 22 % v supermarketu a 12 % v drogerii.
Zdroj: ČIA