167

Superpotravina: čočka

Čočka mnohým z nás lezla jako dětem z hlavy i ušima – měli jsme ji nakyselo doma,
v polévce ve škole a jako pomazánku na chlebu u babičky. Snad proto nám dnes k ní ani nepasuje exotický výraz superpotravina. Není ani zdaleka tak trendy jako quinoa a nepoužívá se tak hojně v receptech jako populární chia semínka (ano, žijeme ve světě, kde lze označit určitý typ semínek za populární). Tyto nenápadné luštěniny bychom však rozhodně neměli odstavovat na vedlejší kolej.

Superpotravina: čočka

Napumpovaná zdravím, úžasně levná a jednoduchá na přípravu. Čočka má navíc vysoký obsah bílkovin a dalších nezbytných živin včetně kyseliny listové, železa, draslíku a antioxidantů.

Díky vysokému obsahu železa může čočka pomoci v boji proti anémii, která je obzvláště častá u lidí se stravou obsahující jeho malé množství.

Vhodná při chudokrevnosti, dietě i zápalech

Díky vysokému obsahu železa může čočka pomoci v boji proti anémii, která je obzvláště častá u lidí se stravou obsahující jeho malé množství (například u veganů a vegeta-
riánů). Má také nízkou hodnotu glykemického indexu a vysoký podíl vlákniny. Strava bohatá na čočku tedy může výrazně pomoci při zbavování se nadměrných kil. Studie prokázaly, že tato superpotravina pomáhá i v léčení zánětů, které jsou spojeny s mnoha dalšími nemocemi – od srdečních problémů až po rakovinu.

Lepší než hovězí nebo quinoa

Věděli jste, že miska čočky obsahuje třikrát více vlákniny než jedna porce ovesných vloček?

Věděli jste, že miska čočky obsahuje třikrát více vlákniny než jedna porce ovesných vloček? Právě ty se paradoxně mnohými považují za oblíbený vlákninový zdroj. Gram čočky také obsahuje více bílkovin než gram hovězího masa. Nemluvě o tom, jaký rozdíl bychom našli v cenách za tyto potraviny. Možná překvapíme i fanoušky quinoi pokud zmíníme, že u přibližně stejného množství kalorií má její šálek pouze polovinu obsahu bílkovin a vlákniny než šálek vařené čočky.

Superpotravina: čočkaNa všechny způsoby

Na rozdíl od jiných druhů ovoce a zeleniny, které při vaření ztrácí živiny, absorbuje tělo vápník, železo a zinek mnohem snadněji z čočky uvařené. Její vaření je přitom velice snadné a rychlé. Není ho však potřeba příliš uspěchat, aby nezpůsobovala zbytečnou plynatost a nepříjemné pocity v žaludku. Pokud ji však pouze vařenou „nemusíte“, skvěle se hodí do nejrůznějších pomazánek, salátů či jako příloha k pokrmům.

Díky svým vlastnostem by se superpotravina čočka měla rozhodně dostat na přední příčky každého jídelníčku. Vyzkoušíte to s ní?


Aktuality

6. 12. 2019

Dentální zdraví

2. 12. 2019

Tipy na vánoční trhy

Aktuality v Mojí lékárně

23. 11. 2019

TV reklama

14. 11. 2019

Měření stáří cév

Doporučujeme

Vibovit DINO 50 želé...

VibovitDINO obsahující vitamíny a minerály je...

B17 APRICARC s meruňkovým...

Rakytník a reishi podporují přirozenou...

Moje lékárna - Hroznový...

Doplněk stravy – pastilky z hroznového cukru s...

Moje lékárna - Cerutin,...

Přispívá k normální tvorbě kolagenu pro...

 

 

Odběr novinek

Přihlaste se k odběru novinek Moje lékárna:


Informace o zasílání novinek
S Vašimi osobními údaji pracujeme dle našich zásad zpracování osobních údajů.

Navíc ani korunu!

Moje stáří - Stáří je výsada, ne nemoc

 

Doplněk pro život

Podívejte se na naši novou TV reklamu