178

Začněte s během, vaše tělo to ocení

I když byl pro mnohé na střední škole běh spíše strašákem, věřte nebo ne, zamilovat si jej můžete i vy. Přečtěte si naše rady jak začít s běháním i tipy na závody, které vás letos namotivují k tréninkům.

BěháníZačátek nového roku funguje pro mnohé jako očistec. Dáváme si nejrůznější předsevzetí, která mají zaručit, že následující rok bude lepší než ten předchozí. Nejčastějším cílem do nového roku bývá pro mnohé zhubnout, jíst zdravě, přestat kouřit a celkově zlepšit životní styl. V lednu proto skupujeme permanentky do fitness center jako slib, že letos svému předsevzetí skutečně dostojíme. Přesto však většina z nás po pár týdnech svou snahu nakonec vzdá. Vyzkoušejte proto letos raději začít s běháním, uvidíte, že si běh zamilujete i vy.

Pokud patříte k začátečníkům, zvolte raději tempo podobné svižnější chůzi. Až po pár trénincích můžete pomalu zrychlit.

Výhody běhání oproti fitness centru

Důvodem, proč mnohým z nás chození do fitness centra příliš dlouho nevydrží, je nutnost dopravit se na místo. V samotném fitness centru sice strávíte hodinu cvičením, avšak ve větším městě potřebujete mnohdy i další hodinu jen na to, abyste se dopravili na místo a zpět. Naproti tomu běhání lze provozovat prakticky kdekoliv, stačí jen seběhnout domovní schody. Další nespornou výhodou běhání je, že nejste omezeni časem. Vyrazit můžete v jakoukoliv hodinu a nemusíte se řídit otevírací dobou. Ve fitness centrech je navíc nutné brát v úvahu návštěvnost, která je v určité hodiny vyšší a s tím souvisí také vytíženost strojů. Něco takového nemusíte při běhání na čerstvém vzduchu vůbec řešit.
 

Běhání
Jak začít s běháním

1. Správné tempo
Většina začátečníků dělá stejnou chybu. Hned první výběh nasadí takové tempo, že po pár metrech nemohou popadnout dech a v boku je píchá sžíravá bolest. Právě to je však většinou odradí od dalšího tréninku. Pokud patříte k začátečníkům, zvolte raději tempo podobné svižnější chůzi. Až po pár trénincích můžete pomalu zrychlit. Díky tomu váš běh neskončí ještě dříve, než vůbec začne.

2. Všeho s mírou
Chybou také je trénovat až příliš často. Někteří se kvůli vidině rychlejšího shazování kil rozhodnou běhat každý den. Většinou tak dosáhneme ale jen toho, že nás bolí svaly, které zabrání nejen dalšímu tréninku, ale většinou nám tyto pocity znepříjemňují i fungování v běžném životě. Pokud jste začátečník, rozhodně nic nelámejte přes koleno. Pokud cítíte únavu nebo bolest svalů, raději si od tréninku dejte na pár dnů pauzu. Jen tak docílíte toho, že vám běh nezpůsobí více škody než užitku.

3. Správné vybavení
Běh sice není tak náročný na vybavení jako jiné sporty, avšak přesto je do začátku potřeba investovat do vhodného oblečení a obuvi. Na běžeckých botách by člověk rozhodně neměl šetřit. Přesto do nich doporučujeme zainventovat, až budete mít alespoň pár tréninků za sebou. Jen tak zjistíte, jaký typ obuvi vůbec potřebujete. Kromě obuvi se vyplatí také pořídit si několik kousků funkčního oblečení, které odvádí pot z těla, navíc je při sportu daleko příjemnější než oblečení z bavlny a jiných materiálů.

Běhání


Aktuality v Mojí lékárně

10. 6. 2018

Měření stáří cév

4. 4. 2018

Testováno na kvalitu

Doporučujeme

Moje lékárna - Cerutin,...

Přispívá k normální tvorbě kolagenu pro...

Moje Lékárna Varilex...

  cévní systém  Diosmin 450mg +...

Moje lékárna -...

Lactobacilky pro děti s příchutí...

B17 APRICARC s meruňkovým...

Rakytník a reishi podporují přirozenou...

Navíc ani korunu!

Výrobky Moje lékárna - Testováno na kvalitu

Podívejte se na naši novou TV reklamu