187

Bolí vás záda, ale nemáte čas někam chodit? Rehabilitujte doma!

20.7.2015

Bolí vás záda, ale nemáte čas někam chodit? Rehabilitujte doma!

Hlavními příčinami vzniku bolestí pohybového aparátu jsou v současnosti beze sporu sedavý styl zaměstnání, stres a způsob trávení volného času. S nimi jde ruku v ruce přetěžování určitých partií těla, nedostatek pohybu a nadváha. Lidé se snaží tyto nedostatky kompenzovat jednorázovými pohybovými aktivitami, které provádí s maximálním nasazením. To ovšem ve výsledku působí na organismus stejně, ne-li hůře než nicnedělání. Dá se tedy říci, že nešvarem dnešní doby je pohybování se z extrému do extrému. Jen málokdo má vůli držet tělo i mysl v pomyslné rovnováze.

Vzhledem k povaze zatěžování organismu se obtíže objevují v typických partiích těla. Mezi nejčastější projevy patří bolesti hlavy, ztuhlost v oblasti krční páteře, bolesti v oblasti bederní (tzv. křížové) a bolesti kolenních kloubů.

Než začnete na nápravě aktivně pracovat, je v první řadě třeba rozlišit, zda je původ bolesti strukturální nebo funkční. Změny strukturální (artróza, degenerativní změny organismu, výrůstky na skeletu apod.) mají do určité míry omezené možnosti nápravy a jejich léčba bývá náročnější a cvičení dlouhodobější (potřeba dostatečně vypracovat svalový korzet). Obtíže funkční etiologie lze po správně provedené diagnostice řešit nejlépe ve spolupráci s odborníkem například fyzioterapeutem.

Uvedu nyní pět cviků, které vám poslouží jako vhodný a zejména správný základ, na němž můžete dále stavět. Tento typ cvičení je vhodnější provádět několikrát denně (třeba i 20x) vždy přibližně po 10 opakováních či po dobu 2 minut. Můžete tak zahájit cestu ke zdokonalení vaší postavy a pohybových stereotypů. Vaše tělo si opakováním tyto návyky postupně přivlastní a s notnou dávkou trpělivosti a motivace dojde k jejich automatizaci. Právě proto je toto cvičení vhodné jako prevence. Zkuste neotálet a nečekat, až se bolesti objeví.

1. Břišní dýchání

Výchozí pozicí je leh na zádech, nohy jsou pokrčené a opřené o zem, případně podložené pod koleny. Záda jsou volně na podložce a hlava v prodloužení páteře (pokud nutno, podložena polštářem). Ramena jsou stahována směrem k hýždím a do šířky, ruce jsou položené na břiše mezi podbřiškem a pupkem. Nádech nosem soustředíme do oblasti břicha, které se spolu s našima rukama zvedá vzhůru. Hrudník i ramena se pohybují jen minimálně a spíše směrem do stran. Usilovný výdech přes vyšpulené rty (jako byste chtěli něco odfouknout), kterým ze sebe vytlačíte všechen vzduch, způsobuje opětovný pokles břicha a stažení břišních svalů. Výdech je přibližně 2x delší než nádech. Vaším cílem je dech co nejvíce prodloužit a většinu pohybu těla soustředit do břišní oblasti. Tento cvik je možno zkoušet také vsedě i ve stoji.

celý článek zde


Aktuality v Mojí lékárně

9. 11. 2016

TV reklama - PODZIM 2016

7. 11. 2016

TV reklama

Doporučujeme

Moje Lékárna Varilex...

  cévní systém  Diosmin 450mg +...

Moje lékárna - B komplex...

Přispívá: k normálnímu energetickému...

Moje lékárna - Cerutin,...

Přispívá k normální tvorbě kolagenu pro...

Moje lékárna Silymarin...

Doplněk stravy s náhradním sladidlem – rostlinný...

Navíc ani korunu!

Výrobky Moje lékárna - Testováno na kvalitu

Dárkový poukaz

 

Podívejte se na naši novou TV reklamu